الأحد، ٢٧ يناير ٢٠٠٨

انا ماشي

انا ماشي
ومش نادم
علي عمري اللي
عشته زمان
انا نادم
علي حبك
نادم ع الغربة
في الأوطان
انا ماشي ومش راجع
انا عاشق لكن ضايع
دموعي خدتني بالأحضان

رميت نفسي في ضلة نار

في ليلة حر

زرعت الصبر في الصبار

جنيت المر

دعيت ربي

يموت قلبي

وعمري يمر

لاقيت نفسي

واخد نفسي

في حزني بجر


انا ماشي
بجر حطام من الأحلام
بواقي قلب بيعاني
واخد قلبي
واخد ناري
ونار الصبر كوياني
انا ماشي ومش راجع
وهارجع ليه؟
وايه في حكايتي يستاهل
راح ابكي عليه
حطام قلبي سيبهالك
ومش نادم علي عمري
اللي عشته زمان
انا نادم علي حبك
نادم ع الغربة في الأوطان
انا ماشي

هناك ٩ تعليقات:

MAKSOFA يقول...

ياااااااااااااااااااه
والله وجعت قلبي
كلمات حلوه ومعبره، خصوصا ضلة نار
=============
بس أنا عايزه أسألك هو فيه راجع بينوجع قلبه كده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بحبها يقول...

maksofa

الف حمد لله علي سلامتك
ثانيا انا سعيد جدا ان الكلمات دي عجبتك لأن الشهادة دي لما تكون من مكسوفة دة يبقي شئ رائع جدا
ثالثا انا مش فاهم السؤال كويس لأني طول القصيدة بقول انا ماشي وماقولتش انا راجع خالص

MAKSOFA يقول...

قصدي راجل بيتوجع قلبه كده

العتب علي النظر

بحبها يقول...

هو يا أختي حد بيتوجع قلبة قد الرجالة
وبعدين اكيد القصيدة موضحة كل شئ



تحياتي

nonna يقول...

فعلا حلوة اوى الكلمات دى
بس مش عارفة مااعتقدش حد بيحب حد كدا
حتى لو واحد بيحب واحدة اوى وانجرح منها مبيبقاش حزين اوى كدا يعنى

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

جنيت المر

دعيت ربي

يموت قلبي

وعمري يمر

لاقيت نفسي

واخد نفسي

في حزني بجر

ممكن اعرف بقى اية كل الجمال دة عبرت عن موقف واحساس ومكان وحالة بتقابل الناس في الكلمات البسيطة دية
وكأن مرتدي ثوب السهل الممتنع
طيب يا سيدي بجد جميلة
انا كنت جاي وناوي اتخانق معاك واقعد اقلك اية فين الجديد ومش باين لية والكلام دة كلة اللي انت عارفة فلقيت كلمات رقيقة مثلك فقلت اسكت بقى :)
المهم انت اخبارك اية يا رب تكون بخير
بوست جميل
تحياتي ومودتى

بحبها يقول...

nonna


بصي انا عاوز اقولك علي حاجة مهمة جداوهي ان فيه ناس بتحب كدة واكتر من كدة وفيه ناس بتحزن كدة واكتر من كدة لأن الحزن يكون علي قدر الحب

بحبها يقول...

حبيبي صاحب المكسرات

الف الف الف شكر علي رأيك الجميل وكل الحكاية انها لحظة احساس خرجت كل الكلام دة اما من ناحية التأخير فأنا اسف بس كل الحكاية اني كنت في اسوان يعني شوية راحة كدة من الشغل


وحشتني جدا ونورتني بالمشاركة

حواء يقول...

نادم على حبك وكمان نادم عالرغبة فى الاوطان وفى نفس الوقت عايز تمشى ومش ترجع بتعمل عكس اللى جوالط طيب ليه بس ؟؟؟ الكلام حلو اوى بجد .... تحياتى